Onze projecten

Rotaryclub Rotterdam steunt projecten en instellingen waaronder:

• Link2Work - Samen (net)werken aan de toekomst van jongeren
  • Jeugdtheater Hofplein - Theatervoorstelling voor Rotterdamse basischoolieren
  • Havenzicht diner - Kerstdiner voor daklozen

Link2Work

Leden van de Rotaryclub Rotterdam organiseren mee met de netwerklunches voor project Link2Work. Tijdens deze bijeenkomsten gaan
leerlingen in gesprek met ondernemers en directeuren onder het genot van een heerlijke lunch.

Jeugdtheater Hofplein

Rotary Rotterdam, Jeugdtheater Hofplein en Uitgeverij Lemniscaat werkten in 2021, 2022 en 2023 samen in een boekenproject waarbij 250 Rotterdamse basisscholieren werden uitgenodigd voor een voorstellingsbezoek tijdens de Kinderboekenweek. Jaarlijks opent Hofplein het nieuwe theaterseizoen met een voorstelling gebaseerd op een jeugdboek. Deze voorstelling speelt ook altijd speciale voorstellingen onder schooltijd voor scholen tijdens de Kinderboekenweek.

Bij Lemniscaat en Jeugdtheater Hofplein houden we ongelooflijk veel van verhalen – om thuis te lezen en in het theater te beleven. Samen met de mensen van de oudste Rotary Club in Rotterdam, die ook zoveel van lezen en theater houden, willen we zo veel mogelijk kinderen uit Rotterdam de kans geven om zelf te lezen en om naar het theater te gaan. Juist ook de kinderen voor wie een bezoek aan theater of het krijgen van een boek niet vanzelfsprekend is. Daarom werden ze via dit samenwerkingsverband uitgenodigd om naar het theater te komen en kregen ze het boek waarop de voorstelling gebaseerd is, cadeau. Zodat ze thuis het verhaal nog een keer kunnen beleven, én kunnen delen met familie of vrienden.

Havenzicht diner

Tijdens de kerstperiode organiseert Rotaryclub Rotterdam een kerstdiner voor daklozen op de locatie CVD Havenzicht in Rotterdam.
In 2023 is dit kerstdiner gezamelijk met Rotaryclub Rotterdam-Delfshaven georganiseerd.